Zoeken in deze blog

dinsdag 19 februari 2013

Kwast of Beautyblender?



Ik ben de afgelopen tijd flink bezig geweest om uit te vissen hoe ik het beste mijn make-up kon opbrengen. Vroeger durfde ik eigenlijk geen vloeibare foundation te gebruiken omdat ik altijd bang was dat je dat dan kon zien zitten, en dat het lelijk zou zijn omdat ik misschien niet de goede kleur zou gebruiken etc. 
Ik gebruikte alleen zo nu en dan poeder dat ik opbracht met zo'n powder puff, maar ja ik word ook wat ouder, krijg wat meer vlekjes en couperose op mijn wangen die ik toch graag verdoezel. Ik heb nu foundation gevonden die goed bij mijn huidskleur past en die fijn is in gebruik. En met behulp van youtube heb ik ideeën opgedaan over hoe ik het 't beste kan opbrengen. 



Met deze foundationkwast breng ik dan de foundation op, gaat prima, de kwast komt van de Hema en kostte 4.50 euro. De foundation, ook van HEMA 4,-  Ik doe wat foundation op de rug van mijn hand en neem steeds een beetje foundation met de kwast op om het daarna te verdelen op de nodige plaatsen, daarna gebruik ik nog wat multicolour powder van Catrice (2.59 euro) voor de fixatie.











Er zijn natuurlijk meer manieren om foundation op te brengen, dit wilde ik uitproberen. Nu heb ik online de BeautyBlender gekocht en een weekje uitgeprobeerd. Ik was ernaar nieuwsgierig geworden door verschillende youtubefilmpjes gezien te hebben. Ik kon dit speciale sponsje nergens vinden in de winkel, maar gelukkig bieden internetshops uitkomst. Ik kocht de Beautyblender voor 8 euro 50. Het is een gek roze dingetje, hoe kan het werken...?


De week heb ik de Beauty Blender gebruikt voor het opbrengen van vloeibare foundation en ik vind de werking helemaal top. Ik leg de BeautyBlender in het water zodat ie flink groot wordt, daarna wat foundation erop en deppen maar. Ik heb gemerkt dat ik met minder foundation toekan dan met de kwast. De BeautyBlender verdeeld de foundation erg goed en het werkt echt snel, ik ben veel sneller klaar met het opbrengen van de basis. Daarna nog even finishen met poederfoundation.


Bij de Etos kocht ik een Kabuki kwast, ik wilde weten of ik ook zo enthousiast zou worden van deze brush. Ik breng met deze de multicolour powder van Catrice op. Ook deze brush werkt ontzettend lekker. De Kabuki neemt de poeder als het ware op tussen de haren en dan verdeel je de poederfoundation het over je gezicht. De Kabuki kan je gebruiken voor vloeibare of poederfoundation en er ook nog blush mee aanbrengen. Ik houd het mooi apart, de Blender voor de vloeibare foundation en de Kabuki voor de poeder. Ik ga voorlopig de BeautyBlender en Kabukikwast gebruiken want ze werken wel erg goed. 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten